Megastari kütusega varustavas Eesti Gaasis algab meretranspordi ajajärk

27.01.2017

Pühapäevast Tallinn – Helsingi liinil sõitma hakkav Tallinki uus laev Megastar kasutab kütusena veeldatud maagaasi ehk LNG-d, alust gaasiga varustava Eesti Gaasi jaoks on tegemist esimese suurema meretranspordi projektiga.Megastari punkerdamine

“Meie oleme valmis laeva teele saatma – kõik ettevalmistused on läinud plaanipäraselt, töötajad on saanud põhjaliku koolituse ning poolhaagised sõidavad tehase ja sadama vahet,“ sõnas Eesti Gaasi tegevjuht Ants Noot.

Eesti Gaas ostab veeldatud maagaasi Pihkva tehasest, LNG transportimiseks ja punkerdamiseks telliti Saksamaalt kaheksa kaasaegset poolhaagist, mis kõik on varustatud võimsate krüogeensete pumpadega. Kaheksa autot – neli suunaga Tallinna, neli suunaga Pihkvasse – on pidevas liikumises.

Megastari punkerdamise meetodiks on nn truck-to-ship ehk gaas pumbatakse otse poolhaagistest laeva. Tankimise kestus on neli tundi ning see toimub öötundidel.

Eesti Gaasi eesmärk on lähiaastatel oma tooteportfelli just LNG suunal jõudsalt täiendada. Plaani toetab fakt, et 2015. aastast ei tohi laevakütuse väävlisisaldus Läänemere regioonis ületada 0,1 protsenti. Et nõuet täita, on reederitel võimalik kasutada madala väävlisisaldusega erikütust, paigaldada puhastusseadmeid või üle minna LNG-le.

LNG on väga kõrge energiasisaldusega, selle kasutamiseks ei ole vajalik maagaasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. LNG on odavam kui kütteõli, seega lisaks keskkonnasäästule võidab klient ka rahas.

AS Eesti Gaas tegeleb maagaasi ja elektri müügiga. Kontserni kuuluvad gaasitorustike ja rajatiste projekteerimisele ja ehitamisele spetsialiseerunud AS EG Ehitus ning jaotusteenust osutav AS Gaasivõrgud. Ettevõttele kuulub üle Eesti viis surumaagaasitanklat. Eesti Gaas annab tööd enam kui 200 inimesele, ettevõttel on 1600 äriklienti ja 42 000 koduklienti.

Rohkem pilte vaata siit

Video: Megastari punkerdamine