Menüü

Väiksem emissioon, puhtam keskkond

Unikaalne punkerdamise kogemus Balti regioonis

Eesti Gaas on esimene ja täna ainuke firma kogu Baltikumis, kes on välja arendanud usaldusväärse ja paindliku LNG tarne ja truck-to-ship (TTS) punkerdamise võimekuse. Tarnime u 1300 tonni LNGd ja teostame keskmiselt 65 punkerdamisoperatsiooni kuus.

2020 aastal toob Eesti Gaasi tütarettevõte Elenger Soome lahele uhiuue LNG punkrilaeva. Laev hakkab teenindama kõiki keskkonnasõbralikke aluseid Läänemere piirkonnas.

Teie personaalne kontaktisik:

Sergei Jefimov
LNG tarne- ja logistikajuht
sergei.jefimov@gaas.ee
+372 506 9127

Võta ühedust

LNG punkrilaevEesti Gaasi Elenger punkerlaev

 

Punkrilaev valmib Hollandi laevatootja Damen Hiina Yichangi tehases 2020. aasta lõpus.

Laev on võimeline punkerdama nii sadamas kui ka merel tähistatud ankrukohtades teenindades aluseid põhiliselt Soome lahe piirkonnas.

Eesti Gaasi punkerlaeva peamised näitajad:

  • Soome-Rootsi jääklass 1A
  • 2x 3300 m3 C-tüüpi LNG paaki (maksimaalse rõhuga 4.5 bar)
  • Pikkus – 100 meetrit, süvis 5m
  • Kiirus – 13,4 sõlme
  • LNG punkerdamise kiirus 2 x 250 m3/h

Truck-to-ship punkerdamine Tallinna ja Hanko sadamas Helsinkis

Eesti Gaas punkerdab (TTS) truck-to-ship meetodil nii Tallinna kui ka Hanko sadamas Helsinkis. Saksamaa juhtiva tootja Gofa poolhaagised on varustatud võimsate Cryostari 1000 l/min pumpadega, mis võimaldavad punkerdamist 45 minutiga.

Oleme ainus LNG tarnija, kes punkerdab Tallink Megastar laeva.

Eesti Gaas pälvis veeldatud maagaasi esmakordse kasutuselevõtu eest parvlaevade punkerdamisel Eestis auhinna Aasta Energiategu 2017.

 

LNG – kõige parem laevakütus

Alates 2015. aastast ei tohi laevakütuse väävlisisaldus Läänemerel ületada 0,10 %. Et nõuet täita, on laevaoperaatoritel kolm võimalust: hakata kasutama väikese väävlisisaldusega kütust, paigaldada puhastusseadmed või minna üle LNGle ehk veeldatud maagaasile.

Veeldatud maagaas pakub tõhusat kombinatsiooni ökoloogilistest ja majanduslikest kasudest,

Küsi pakkumist

võimaldades nii kokku hoida kütusekuludelt kui ka vastata keskkonnakaitsenõuetele.

Tegemist on kõige puhtama laevakütusega, mis vähendab müra ja vibratsiooni ning mille kasutus  maailmas kiiresti kasvab.

Euroopa Liit on  vastu võtnud meetmetekava, mis näeb ette punkerdamise võrgustiku väljaarendamist 2025. aastaks.

LNG laevade arv kasvab

  • Veeldatud maagaasi kasutavate laevade hulk on kasvamas kogu maailmas. Kasvutempo prognoose on erinevaid, kuid üldise trendi osas valitseb konsensus.
  • Antud kütus sobib kõigile laevatüüpidele, nii praamidele ja reisilaevadele kui tankeritele, konteinerlaevadele ja teistele kaubalaevadele.

LNG laevade arv (v.a tankerid ja sisevete laevad):LNG laevade arv kasvab

LNG vastab karmistuvatele keskkonnanõuetele

Veeldatud maagaas aitab vähendada nii globaalset süsinikdioksiidi emissiooni kui ka kohalikku õhureostust. Üleminekuga kaob täielikult vääveloksiidide ja peenosakeste ning väheneb oluliselt lämmastikoksiidide heide. Samuti väheneb märgatavalt CO2 emissioon. Laevakütusena kasutades tagab veeldatud maagaas Rahvusvahelise Merendusorganisatsiooni ja Euroopa Liidu poolt heitmetele seatud nõuete täitmise.

Veeldatud maagaas vs. raske kütteõli saastenäitajad:

LNG vs raskekütteõli saastenäitajad

 


Võta ühendust

Äriklienditugi (E-R 8.30-17.00)

+372 63 62 555