Menüü

Elenger alustab Soomes ning Lätis ja Leedus

Eesti Gaas võtab välisturgudel kasutusele uue kaubamärgi Elenger, esimesena võetakse sihile oma gaasiturgu avavad Läti ja Soome. Eestis jääb ettevõte kasutama Eesti Gaasi nime, aga uuendatud väljanägemisega.

“Muutused lähiturgudel loovad meie jaoks uusi võimalusi. Lätis oleme juba klientidega koostööd alustanud, aasta lõpus avaneval Soome turul astume täna esimesi samme, lisaks on sihikul Leedu,” märkis Eesti Gaasi juhatuse esimees Ants Noot.

“Põhja-Balti gaasiturg on kokku 6 miljardit m3, lähtudes meie kogemusest ja efektiivsusest oleme seadnud sihiks võtta sellest vähemalt kuuendik ehk miljardi, mis tähendab tänaste mahtudega võrreldes meile kahe ja poole kordset kasvu,” lausus Noot.

“Soomes saab üheks suunaks kindlasti LNG müük nii sadamates kui avamerel. Megastari punkerdamise ja uue punkerlaeva ehitamisega oleme lähipiirkonnas tõusnud suurima LNG kompetentsiga ettevõtteks,” sõnas Eesti Gaasi juhatuse liige Kalev Reiljan.

“Lisaks maagaasi transpordile ja müügile, soovime Soomes ehitada ja uuendada gaasitorustikke, meie tütarfirma juhib praegu Soome-Eesti vahelise Balticconnectori gaasiühenduse rajamist,” lausus Reiljan.

Välisturgudele suunatud Elengeri nimi kätkeb endas lugu elektrist, energiast ja gaasist. Eesti Gaasi nimi jääb endiselt kasutusele Eestis, ettevõte uuendas aga selle kujundust. Elengeri kaubamärgi lisandumine ja Eesti Gaasi logo uuendamine ei puuduta olemasolevaid kliendisuhteid ja lepinguid.

Möödunud aastal tarnis Eesti Gaas üle 16 000 tonni LNG-d. Megastari laeva on ettevõte punkerdanud enam kui 1600 korral. Praegu ehitatakse Hollandi laevatootja Dameni tehases Eesti Gaasile Läänemere põhja- ja idaosa teenindamise tarbeks ainulaadset LNG punkerlaeva, mis valmib järgmisel aastal ning hakkab teenindama Soome lahel seilavaid keskkonnasõbralikke laevu.

LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi. Järgmisel aastal valmiv punkerlaev viib Läänemere kohalt aastas ca 66 000 tonni CO2.

Klienditugi (E-R 8:30-17:00)

+372 63 62 555