Menüü

Rohegaas on bio-CNG, esimene Eesti omakütus

Päriselt puhas autokütus, mis toetab Eesti ringmajandust

Transpordikütusena kasutatava surugaasi levinumaiks tähiseks on CNG, mis tõlkes tähendab surumaagaasi (compressed natural gas). Kuid Eestis on tänaseks juba rohkem kasutusel kodumaist päritolu taastuvkütus biometaan ehk rohegaas, millel on bensiini ja diislikütuse ees märkimisväärseid eeliseid.


  • 10x puhtam. Põllumajandus-jäätmetest eralduva metaani väärindamisel saadava rohegaasi CO₂ heide on ligi 10x väiksem kui fossiilsetel vedelkütustel. Kuna metaan jääb õhku sattumata, siis on rohegaasi kasutamine tegelikult isegi sadu kordi parem.
  • Mürgiste heitmete vaba. Rohegaasi ja CNG täielikult põlemisel jääb järele vaid süsihappegaas ja veeaur. Bensiini põlemisel eraldub lisaks CO₂-le mürgist vingugaasi ja lämmastikoksiidi, süsivesinikke, tahma ning teisi peenosakesi, mis on ohuks inimeste tervisele.
  • Säästlikum kui tavakütus. Rohegaasiga sõites kulub tuntavalt vähem raha kui bensiiniga, olenevalt turuhindade kõikumisest võib sääst olla vahemikus 30-50%.
  • Jätkusuutlik. CNG on olnud rohegaasile vajalik teerajaja. Kui maagaasi varud on lõplikud, siis rohegaasi saab toota igavesti. Rohegaasi tootjaid on Eestis juba mitu, sh Eesti Gaasi sõsarettevõte Infortari kontsernis.

  • Ei kurna elukeskkonda. Tänu gaasi torutranspordile väheneb auto- ja raudteede koormus, müratase ning heitgaaside kogus.
  • CNG-sõidukite valik on lai. CNG-sõidukeid toodetakse seeriaviisiliselt tehases, mis tagab nende turvalisuse ja efektiivsuse. Saadaval on CNG-sõiduautod, -veoautod ja -bussid. Tutvu valikuga siin ja automüüjate kodulehekülgedel.
  • Tanklate võrk laieneb. Eesti Gaasi CNG-tanklad asuvad täna üle Eesti (vaata kaarti) ning ka teised firmad on alustanud gaasitanklate rajamist.
  • Tankimine on lihtne, kiire, puhas ja ohutu. Meie tanklates saavad surugaasi tankida nii sõiduautod (väiksem püstol), kui ka veoautod (suurem püstol).

Taotle sooduskaarti



Teie personaalne kontaktisik:Mario Berk
müügijuht
Mario.Berk@gaas.ee
+372 526 6008

Võta ühendust



 


Roheline tankimine

Kõigis Eesti Gaasi CNG-tanklates üle Eesti saab tankida uue ja innovatiivse Cloudicsi mobiilirakendusega.

Plastkaardi ja pabertšeki vaba tankimine on kiirem, puhtam ja keskkonnasõbralikum.

Laadi alla Cloudicsi äpp, lisa sellesse oma panga- ja kliendikaardi andmed ning oledki valmis.


 

Tankimiseks toimi nii:

1. Ava äpp
2. Vali tankur
3. Tangi
4. Vaata kviitungit


Vaata, palju maksab sõit CNG-ga suurematesse Eesti linnadesse!

* Arvutuse aluseks on kütusekulu 3,8 kg/100 km kohta, kütusehinnaks 1,839 €/kg.

Arvuta CNG hinnavõit!

 

* Uus tehase komplekteeritusega surugaasi sõiduauto on võrreldes bensiini või diislikütust tarbiva samaväärse mudeliga vaid ca 600 € kallim.
** Autogaasi (LPG) seadme paigaldus maksab ligikaudu 1000 €.
*** Kütusekulu on arvutatud WLTP alusel.

Accelerista tegi eksperimendi sõites kaks nädalat oma igapäevaseid sõite Škoda Octavia CNG-versiooniga. Surugaas autokütusena osutus siin igati tõsiseltvõetavaks ja ökonoomseks alternatiiviks. Hea uudis on muidugi see, et  Eestis toodetakse ja tarbitakse usinasti ka biometaani (rohegaasi).

Millist gaasikütust eelistada?


Eesti Gaasi tanklates üle Eesti on valida kahe toote vahel: rohegaas ja maagaas+ 

Rohegaas ehk biometaan (lühendina CBM ehk compressed biomethane) on 100% kohalik taastuvkütus, mida toodetakse biolagunevatest jäätmetest, reoveest ja reoveesettest, põllumajandusliku päritoluga jäätmetest ning biomassist. Eesti Gaasi emafirma Infortar toodab rohegaasi kolmes tootmisüksuses – Vinnis, Ilmatsalus ja Oisus. Rohegaasi tootmise kohta saab rohkem lugeda SIIN.

Maagaas+ (lühendina CNG+ ehk compressed natural gas) tähistab imporditud maagaasi ja kohaliku rohegaasi segu, muutuvas vahekorras. Rohegaasi ja maagaasi keemiline koostis ning kvaliteet on ühesugused, seega võib neid paralleelselt kasutada.

Taotle sooduskaarti


Nii rohegaas kui ka maagaas+ on surugaasid, see tähendab, et gaas on 200x kokku surutud ja tavalisest torugaasist suurema rõhu all.

Lisaks on veel olemas ja transpordikütusena kasutatav LNG (liquefied natural gas) ehk veeldatud maagaas, mida kasutavad veoautod ja kaugliinibussid. LNG-sõiduautosid ei toodeta.

Gaasilisi autokütuseid on teisigi, eelkõige tuntakse naftagaasi LPG-d (liquefied petroleum gas), mida kutsutakse ka vedelgaasiks või autogaasiks, kuid just maagaas ja rohegaas on kõige puhtamad ja ka kõige soodsamad gaasikütused.

Surugaase müüakse ja tangitakse kilogrammides.


Rohegaasi tootmine Ilmatsalus

Rohegaasi tootmine Ilmatsalus 

 

Võta ühendust

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.


Hea teada

Kas surugaasiauto hooldus on kallim?

Hooldus on võrreldav bensiiniauto hooldusega, sest täiendav gaasi toitesüsteem on praktiliselt hooldusvaba.

Kui kaugele saab sõita ühe tankimisega?

Sõiduauto surugaasi paagi maht on enamasti 15-25 kg. Tänapäeva keskklassi bivalentne sõiduauto tarbib keskmiselt 3,8-5 kg maagaasi 100 km läbimiseks, seega gaasiga saab sõita ca 400 km, lisaks on bensiinivaru.

Mis saab siis kui gaas saab otsa ja gaasitankla on kaugel?

Surugaasil sõitvad sõiduautod on tavaliselt bivalentsed – kasutavad kahte kütust. Kui gaas saab otsa, saab sõitu jätkata bensiiniga – kuni järgmise gaasitanklani.

Kas surugaasiauto kasutamisel on piiranguid?

CNG auto kasutamisel ei ole piiranguid. Surugaasiautosid võib kasutada võrdväärselt bensiiniautoga nii garaažides, tunnelites, praamidel jne.

Kus asuvad CNG tanklad?

CNG tanklad asuvad Tallinnas, Tartus, Narvas, Jõhvis, Rakveres ja Pärnus. Vaata kaarti siit.


Eesti Gaasi klienditugi
(E-R 8.30-17.00)

+372 63 62 555