2x soodsam.
10x puhtam.
Eesti oma CNG.
Rohegaas on kodumaine autokütus
Transpordikütusena kasutatava surugaasi levinumaiks tähiseks on CNG, mis tõlkes tähendab surumaagaasi (compressed natural gas). Kuid Eestis on tänaseks juba rohkem kasutusel kodumaist päritolu taastuvkütus biometaan ehk rohegaas, millel on bensiini ja diislikütuse ees märkimisväärseid eeliseid.
- Kaks korda säästlikum. Rohegaasiga sõites kulub 100 km läbimiseks ca 4 eurot, bensiiniga on kulu ca 8 eurot 100 km kohta.
- Kümme korda puhtam. Põllumajandus-jäätmetest eralduva metaani väärindamisel saadava rohegaasi CO₂ sisaldus on ligi 10x väiksem kui fossiilsetel vedelkütustel. Kuna metaan jääb õhku sattumata, siis on rohegaasi kasutamine tegelikult isegi sadu kordi parem.
- Mürgiste heitmete vaba. Rohegaasi ja CNG täielikult põlemisel jääb järele vaid süsihappegaas ja veeaur. Bensiini põlemisel eraldub lisaks CO₂-le mürgist vingugaasi ja lämmastikoksiidi, süsivesinikke, tahma ning teisi peenosakesi, mis on ohuks inimeste tervisele.
- Jätkusuutlik. CNG on olnud rohegaasile vajalik teerajaja. Kui maagaasi varud on lõplikud, siis rohegaasi saab toota igavesti. Rohegaasi tootjaid on Eestis juba mitu, sh Eesti Gaasi sõsarettevõte Infortari kontsernis.
- Ei kurna elukeskkonda. Tänu gaasi torutranspordile väheneb auto- ja raudteede koormus, müratase ning heitgaaside kogus.
- CNG-sõidukite valik on lai. CNG-sõidukeid toodetakse seeriaviisiliselt tehases, mis tagab nende turvalisuse ja efektiivsuse. Saadaval on CNG-sõiduautod, -veoautod ja -bussid. Tutvu valikuga siin ja automüüjate kodulehekülgedel.
- Tanklate võrk laieneb. Eesti Gaasi CNG-tanklad asuvad täna üle Eesti (vaata kaarti) ning ka teised firmad on alustanud gaasitanklate rajamist.
- Tankimine on lihtne, kiire, puhas ja ohutu. Meie tanklates saavad surugaasi tankida nii sõiduautod (väiksem püstol), kui ka veoautod (suurem püstol).
Teie personaalne kontaktisik:Mario Berk
müügijuht
Mario.Berk@gaas.ee
+372 526 6008
Vaata, palju maksab sõit CNG-ga suurematesse Eesti linnadesse!
* Arvutuse aluseks on kütusekulu 4 kg/100 km kohta, kütusehinnaks 0,899 €/kg.
Arvuta CNG hinnavõit!
* Diislikütuse ja maagaasi puhul lisandub sõiduki hinnale võrreldes bensiiniga ligikaudu 1400-2000 €.
** Autogaasi (LPG) seadme paigaldus maksab ligikaudu 1000 €.
Millise gaasiga sõita?
Eesti Gaasi tanklates üle Eesti on valida kahe toote vahel: rohegaas ja maagaas+
Rohegaas ehk biometaan (lühendina CBM ehk compressed biomethane) on 100% kohalik taastuvkütus, mida toodetakse biolagunevatest jäätmetest, reoveest ja reoveesettest, põllumajandusliku päritoluga jäätmetest ning biomassist.
Maagaas+ (lühendina CNG+ ehk compressed natural gas) tähistab imporditud maagaasi ja kohaliku rohegaasi segu.
Rohegaasi ja maagaasi keemiline koostis ning kvaliteet on ühesugused, seega võib neid kasutada paralleelselt.
Nii rohegaas kui ka maagaas+ on surugaasid, see tähendab, et gaas on 200x kokku surutud ja tavalisest torugaasist suurema rõhu all.
Lisaks on veel olemas ja transpordikütusena kasutatav LNG (liquefied natural gas) ehk veeldatud maagaas, mida kasutavad veoautod ja kaugliinibussid. LNG-sõiduautosid ei toodeta.
Gaasilisi autokütuseid on teisigi, eelkõige tuntakse naftagaasi LPG-d (liquefied petroleum gas), mida kutsutakse ka vedelgaasiks või autogaasiks, kuid just maagaas ja rohegaas on kõige puhtamad ja ka kõige soodsamad gaasikütused.
Surugaase müüakse ja tangitakse kilogrammides.

Rohegaasi tootmine Ilmatsalus
Accelerista tegi eksperimendi sõites kaks nädalat oma igapäevaseid sõite Škoda Octavia CNG-versiooniga. Surugaas autokütusena osutus siin igati tõsiseltvõetavaks ja ökonoomseks alternatiiviks. Hea uudis on muidugi see, et Eestis toodetakse ja tarbitakse usinasti ka biometaani (rohegaasi).
Võta ühendust
Hea teada
CNG auto on väga ökonoomne. Kokkuhoid kilomeetri kohta on keskmise sõiduauto puhul ligemale 60% võrreldes bensiiniautoga ja 33% võrreldes diiselautoga.
Hooldus on võrreldav bensiiniauto hooldusega, sest täiendav gaasi toitesüsteem on praktiliselt hooldusvaba.
Sõiduauto surugaasi paagi maht on enamasti 15-25 kg. Tänapäeva keskklassi bivalentne sõiduauto tarbib keskmiselt 3,8-5 kg maagaasi 100 km läbimiseks, seega gaasiga saab sõita ca 400 km, lisaks on bensiinivaru.
Surugaasil sõitvad sõiduautod on tavaliselt bivalentsed – kasutavad kahte kütust. Kui gaas saab otsa, saab sõitu jätkata bensiiniga – kuni järgmise gaasitanklani.
CNG auto kasutamisel ei ole piiranguid. Surugaasiautosid võib kasutada võrdväärselt bensiiniautoga nii garaažides, tunnelites, praamidel jne.
CNG tanklad asuvad Tallinnas, Tartus, Narvas, Jõhvis, Rakveres ja Pärnus. Vaata kaarti siit.