Kliendikogemus
Corpowear: CNG-autoga rõõmustab loodus ja rahakott
Oleme Corpowear, Tartust pärit ettevõte, mis müüb isikukaitsevahendeid ja tööriideid nii ettevõtetele kui eratarbijale. Aastaid tagasi mõtlesime, et kuna meil on autosid nagunii vaja – Corpowear müügiinimesed liiguvad üle Eesti, – siis miks mitte kasutada neid soodsamalt ja keskkonnasõbralikumalt.
Täna oleme jõudnud selleni, et meil on kokku juba kuus CNG-autot ja nende arv suure tõenäosusega kasvab. Oleme firmas kokku leppinud, et me ei osta enam mitte ühtegi bensiini- või diiselautot. Kuna elektriautosid ei pea me ettevõttena veel otstarbekaks, olemegi hetkel CNG faasis.
Miks valisime CNG?
Esiteks seetõttu, et Corpowear peab oluliseks rohepööret ja keskkonnasõbralikumate kütuste kasutamist. Me ei taha teha ainult suuri sõnu, vaid astuda ka reaalseid samme. Surugaasil sõitvate autode kasutusele võtmine on päris samm rohelisema transpordi suunas.
Mulle endalegi tuli üllatusena, et CNG põlemisel jäävad järele vaid süsihappegaas ja veeaur. Bensiini põlemisel eraldub lisaks süsihappegaasile veel mürgist vingugaasi ja lämmastikoksiidi, süsivesinikke, tahma ning teisi peenosakesi, mis on ohuks inimeste tervisele. Kohaliku päritolu taastuv-CNG ehk rohegaas on isegi 10 korda puhtam kui vedelkütused.
Seejuures ei rõõmusta mitte ainult loodus, vaid ka rahakott. Toon ühe praktilise näite – me käime CNG autoga Tartust Tallinnasse edasi-tagasi umbes 10 euroga. Ühe surugaasi auto peale kulub meil kuus 40-70 eurot koos käibemaksuga, mida on oluliselt vähem kui bensiini- või diiselauto puhul.
Ka esialgne investeering CNG autosse pole midagi hullu. Kui me räägime Škodast, mida Corpowearis kasutame, siis selle hind on bensiiniautost umbes 1000 eurot kallim, aga ka see on salongis tegelikult läbiräägitav. Hinnaerinevuse sõidab aasta-pooleteisega tasa.
Kas probleeme polegi?
Kindlasti tekib nüüd küsimus, kas tõesti on kõik nii hästi? Tõsi ta on, alguses me veidi pelgasime, et Eestis on veel väga vähe CNG tanklaid ja auto ise sõidab ühe paagitäiega ainult 400 kilomeetrit. Mis juhtub siis kui jääme tee peale ja lähim tankla on 100 kilomeetrit eemal? Pärast aastate pikkust kasutamist võin kinnitada, et me pole kordagi hätta jäänud: CNG tanklad on juba kõigis Eesti suuremates linnades, samuti sõidab paagitäiega ühest Eesti otsast teise. Kui tõesti midagi juhtub, on autol ka tagavara bensiinipaak, millega sõidab ca 200 kilomeetrit.
Küll aga võib probleem tekkida siis, kui firma tegutseb mõnes väiksemas kohas, näiteks Jõgeval, kus pole tanklat. Sel juhul peab tankimas käima Tartus, mis võib tüütuks minna.
Naljaga pooleks öeldes on miinus ka see, et surugaas on viimasel ajal nii populaarseks muutunud, et osades tanklates, vähemalt Tartus, on tekkinud juba järjekorrad. Mõtled, et lähed tangid kiiresti ära, aga kaks autot juba ootab ees. Varem seda polnud. Loodetavasti CNG tanklavõrgustik laieneb, mistõttu saab seegi pudelikael likvideeritud.
Kindlasti julgen CNG autosid soovitada ettevõtetele, kel on palju müügiinimesi ja kliendi juurde sõitmist. Sel juhul on CNG autod Eesti mõistes pea ideaalne lahendus – aitab kokku hoida kulusid ja säästab loodust. Ma ei näe põhjust, miks peaks mõni ettevõte tänapäeval veel bensiini- või diiselautosid ostma.
Taavi Sepp, Corpoweari juht