Menüü

Kaks korda odavam kilomeeter

Millise gaasiga sõita?


Eesti Gaasi tanklates üle Eesti on müügil kaks toodet: rohegaas ja maagaas+

Rohegaas (rahvusvahelise lühendina CBM ehk compressed biomethane) on sada protsenti kohalik taastuvkütus, mida toodetakse biolagunevatest jäätmetest, reoveest ja reoveesettest, põllumajandusliku päritoluga jäätmetest ning biomassist.

Maagaas+ (rahvusvahelise lühendina CNG+ ehk compressed natural gas) tähistab imporditud maagaasi ja kohaliku rohegaasi segu.


Rohegaasi ja maagaasi keemiline koostis ja kvaliteet on ühesugused, seega võib neid kasutada paralleelselt.

Nii rohegaas kui ka maagaas+ on surugaasid, see tähendab, et gaas on kokku surutud ja tavalisest torugaasist suurema rõhu all.

Lisaks on olemas ja transpordikütusena kasutusel veel LNG (liquefied natural gas) ehk veeldatud maagaas, kuid LNG-tanklaid täna Eestis veel pole.


Gaasilisi autokütuseid on teisigi, eelkõige tuntakse naftagaasi LPG-d (liquefied petroleum gas), mida kutsutakse ka vedelgaasiks või autogaasiks, kuid just maagaas ja rohegaas on kõige puhtamad ja ka kõige soodsamad gaasikütused.

Surugaase müüakse kilogrammides. Alates 1.07.2018 on rohegaasi hind meie tanklates 0,899 eurot/kg ja maagaas+ hind 0,859 eurot/kg. Hind sisaldab kõiki kehtivaid makse.

Taotle sooduskaarti


Arvuta hinnavõit!

 

* Diislikütuse ja maagaasi puhul lisandub sõiduki hinnale võrreldes bensiiniga  ligikaudu 1400-2000 €.
** Autogaasi (LPG) seadme paigaldus maksab ligikaudu 1000 €.

 

Surugaasi eelised:


  • Kaks korda säästlikum. CNG-ga sõites kulub 100 km läbimiseks ca 3 eurot, bensiiniga on kulu ca 6,5 eurot 100 km kohta.
  • Keskkonnasõbralik. CNG CO₂ emissioon on ca 25% väiksem kui bensiinil. CNG täielikult põlemisel jääb sellest järele vaid süsihappegaas ja veeaur. Bensiini põlemisel eraldub lisaks CO₂-le mürgist vingugaasi ja lämmastikoksiidi, süsivesinikke, tahma ning teisi peenosakesi.
  • Jätkusuutlik. CNG on teerajaja biometaanile, mis on taastuv energiaallikas ja oluline tulevikukütus. Biometaan on puhastatud biogaas, mida toodetakse kääritamisprotsesside käigus prügist, loomafarmide jäätmetest, kanalisatsiooni setetest.
  • Ei kurna elukeskkonda. Tänu maagaasi torutranspordile väheneb auto- ja raudteede koormus ning heitgaaside ja müra hulk.

  • CNG-autode valik laieneb. CNG-auto on olemuselt hübriid. Kahekütuselise mootoriga auto liigub nii gaasi kui bensiiniga ning kui gaas saab otsa, lülitab auto ennast automaatselt ümber bensiinile. CNG-autosid toodetakse seeriaviisiliselt tehases, mis tagab nende turvalisuse ja efektiivsuse. Paljude suurte autofirmade mudelivalikus on CNG sõidukid olemas.
  • Tanklate võrk laieneb. Eesti Gaasi CNG-tanklad asuvad täna Tallinnas, Pärnus, Narvas ja Tartus (vaata kaarti) ning võrk on laienemas üle Eesti. Ka teised firmad on alustamas gaasitanklate rajamist. EL on liikmesriikidele sätestatud miinimumnõuded  CNG tankimise taristule. Eesmärgiks on aastaks 2025 katta ELi põhiteede võrk CNG tanklatega minimaalselt iga 150 km järel.
  • Tankimine on lihtne, puhas ja ohutu. Meie tanklates saavad surugaasi tankida nii sõiduautod (väiksem püstol), kui ka veoautod (suurem püstol).

 

Taotle sooduskaarti

 

Klienditugi (E-R 8.30-17.00)

+372 636 2555